Ako ostať zorganizovaná počas svadobného plánovania

04
jún
2015

Plánovanie svadby nie je jednoduché a pri všetkých úlohách a vybavovaní, ktoré na vás čaká je ľahké na niečo zabudnúť. Udržať si prehľad o veciach nemusí byť problém, ak viete ako na to. Aby ste sa v plánovaní svadby nestratili, držte sa týchto jednoduchých pravidiel, ktoré vám pomôžu nielen udržať si prehľad o splnených a nesplnených úlohách, ale zároveň vám pomôžu aj zachovať si chladnú hlavu a nepodľahnúť panike.

Zapisujte – vždy a všetko

Na začiatku si zostavte podrobný zoznam úloh, ktoré bude treba vybaviť a vecí, ktoré potrebujete zohnať. Potom si k jednotlivými položkám napíšte, do kedy treba danú vec zariadiť. Keď niečo vybavíte, jednoducho vec vyčiarknite zo zoznamu.

Ďalším krokom by malo byť zostavenie rozpočtu. Rozhodnite sa koľko ste ochotní minúť za svadbu a potom túto sumu rozdeľte medzi jednotlivé položky – napríklad: sála a občerstvenie = 2500 Eur, kvety = 350 Eur, dekorácie a doplnky = 200 Eur, darčeky pre hostí = 100 Eur, a pod. Keď reálne niečo zarezervujete alebo kúpite, urobte si poznámku, koľko bola ozajstná cena a odpočítajte ju z rozpočtu, aby ste stále vedeli, koľko vám ešte ostáva.

Okrem zoznamu úloh, časového harmonogramu a rozpočtu by ste mali mať spísaný aj zoznam hostí. Zapíšte si koho chcete pozvať, ku každému hosťovi urobte poznámku, či mu posielate elektronickú alebo papierovú pozvánku (aby ste vedeli, koľko pozvánok reálne potrebujete dať vytlačiť), a keď vám niekto potvrdí účasť, doplňte do zoznamu aj túto informáciu. Okrem toho si môžete k hosťom robiť poznámky, kto príde s partnerom alebo rodinou, kto má nejaké špeciálne stravovacie návyky a podobne.

Majte všetky informácie na jednom mieste

Pri svadobnom plánovaní je jednou z najdôležitejších vecí, aby ste mali všetky informácie na jednom mieste. Či už je to zoznam úloh, časový harmonogram, zoznam hostí, rozpočet, výstrižky pre inšpiráciu, informácie o dodávateľoch, … Ak budete mať dôležité informácie roztrúsené na viacerých papieroch, ľahko sa môže stať, že niektorý z nich stratíte. Môžete si založiť svadobný zošit, do ktorého budete všetko zapisovať alebo môžete využiť Svadobný plánovač Ela, ktorý zoženiete v kníhkupectvách po celom Slovensku, alebo si ho môžete objednať online na webstránke Martinus.sk alebo na našej web stránke.

Určite si priority

Už na začiatku plánovania by ste sa mali dohodnúť, ktoré veci sú pre vás prioritou, a ktoré sú menej dôležité. Pomôže vám to pri zostavovaní rozpočtu, ale aj pri vybavovaní jednotlivých úloh. Ako prvé by ste mali vybaviť veci, ktorým ste priradili najvyššiu prioritu – budete tak mať istotu, že všetko dôležité je zabezpečené včas. Ak napríklad chcete, aby vám na svadbe hrala obľúbená kapela, mali by ste ju zarezervovať čo najskôr, ak sú vašou prioritou nádherné svadobné šaty, začnite ako prvé obiehať svadobné salóny.

Priorít, ktoré ste si stanovili na začiatku by ste sa mali držať počas celého plánovania. Pomôže vám to rýchlejšie si vybrať veci, na ktorých vám až tak nezáleží, alebo na nich ušetriť nejaké peniažky. Zároveň vás to odbremení od množstva stresu. Pri vybavovaní čohokoľvek, si vždy uvedomte, akú to má pre vás prioritu – ak nízku, nie je dôvod na stres.

Stanovte si realistické termíny a dodržiavajte ich!

Dodržiavanie termínov je nesmierne dôležité pre organizované plánovanie. Keď budete zostavovať svoj časový harmonogram, zapíšte do neho realistické termíny, ktoré viete dodržať. Samozrejme, termíny určujte tak, aby ste všetko stihli zariadiť včas a nič si nenechávajte na poslednú chvíľu. Posledný týždeň pred svadbou by ste si mali už len overovať, že všetko je zariadené, každý pripravený a robiť posledné drobné úpravy (ako posledná skúška šiat, overenie časov s dodávateľmi, príprava priebehu svadobného dňa a pod).

Rozdeľte úlohy

Pri svadobnom plánovaní sa môže ľahko stať, že budete mať zrazu zo všetkého zariaďovania v hlave úplný chaos. Aby ste sa zo všetkých tých úloh a vybavovania nezbláznili, požiadajte o pomoc rodinu a priateľov. Keď zostavíte zoznam úloh, priraďte k nim aj človeka, ktorý bude mať danú vec na starosti. Najskôr si rozdeľte úlohy s partnerom a potom sa zamyslite, s čím by vám vedela pomôcť rodina, známi alebo priatelia. Možno je brat vašej kamarátky DJ alebo hrá v kapele, suseda priateľových rodičov pečie vynikajúce koláče a torty, či sestra vašej kolegyne je kaderníčka.

Spíšte si veci, s ktorými by vám niekto mohol pomôcť a oslovte ľudí vo svojom okolí. Poproste ich, aby vám dané veci zistili alebo zabezpečili do určitého termínu a potom si dajte do kalendára len poznámku, že máte kontaktovať túto osobu a overiť si, či je úloha splnená. Úlohami samozrejme poverujte len ľudí, ktorým dôverujete a môžete sa na nich spoľahnúť, že na to nezabudnú.

Komunikujte, overujte, zisťujte

Základom správneho fungovania je vždy a všade komunikácia. Pravidelne si s partnerom prechádzajte zoznam úloh a informujte sa o tom, čo ste už zariadili. Takisto komunikujte s ľuďmi, ktorí vám pomáhajú – či už ste si najali svadobnú agentúru, alebo rozdelili úlohy medzi priateľov, pravidelne si overujte, čo už je zabezpečené. Rovnako si radšej viac krát preverte, či majú dodávatelia poznačený správny dátum, čas a či naozaj vedia, čo od nich chce.

Post a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

  • O nás

    Svadba je výnimočný deň, ktorý by mal byť dokonalý pre každý pár. Preto ku každej pristupujeme ako by bola naša vlastná. Každý deň hľadáme novú inšpiráciu, aby sme mohli klientom poskytovať čo najlepšie služby a snažíme sa vyhovieť akýmkoľvek požiadavkám snúbencov. Vieme tiež, že svadba je finančne náročná, preto v našom svadobnom salóne nájdete svadobné šaty a doplnky za priateľné ceny.

  • Ponúkame

    • Svadobné šaty a doplnky
    • Spoločenské šaty
    • Topánky na svadbu
    • Kompletná organizácia svadby (svadba na kľúč)
    • Svadobná výzdoba
    • Koordinácia svadobného dňa
    • Svadobné poradenstvo
    • Čiastkové úlohy spojené s prípravou svadby podľa potreby klienta